Jaunumi

Aptauja: Iedzīvotāju vērtējumā šogad Latvijā par zaļākajām atzītas skaistumkopšanas, pārtikas un dzērienu nozares

28. Septembris, 2021

Kā liecina “Zaļāko zīmolu topa” aptaujas rezultāti, Latvijas iedzīvotāju vērtējumā šogad par zaļākajām atzītas skaistumkopšanas, pārtikas un dzērienu nozares, tādējādi no TOP 3 izslēdzot tādas nozares kā telekomunikācija un mazumtirdzniecība. Izmaiņas vērojamas arī zaļāko individuālo Latvijas zīmolu topā, kur līdzās pagājušā gada līderiem AS “Latvijas Valsts meži” un AS “Madara Cosmetics” kā trešais zaļākais uzņēmums šogad ierindojas SIA “Venden”. Zaļāko zīmolu tops tiek veidots jau sesto gadu, un tā pamatā ir sabiedrības priekšstati par minēto zīmolu “zaļumu” jeb draudzīgumu videi. 

 

Covid-19 pandēmija zīmoliem radījusi virkni izaicinājumu, kas atspoguļojas ne tikai darbības nodrošināšanā un uzņēmumu dzīvotspējas saglabāšanā, bet arī ilgtspējas kontekstā. Šogad redzam, ka, lai arī daļai Latvijas TOP 50 zīmolu iedzīvotāju vidējais zaļuma novērtējums pieaudzis, tikpat daudziem tas ir arī samazinājies. Tāpat būtiskas izmaiņas vērojamas kopējā nozaru vērtējumā, kur mainījies ne tikai TOP 3, bet arī kopējais vērtējums iedzīvotāju skatījumā kļuvis mazāks visām topā esošajām nozarēm. Vienlaikus prieks par arvien jauniem uzņēmumiem, kuri iekaro Latvijas zaļāko zīmolu topu, piemēram, šogad tie ir “Food Union” zīmols “Lakto”, AS “Tērvetes AL”, AS “Aldaris” zīmols “Vichy”, “The Body Shop” un “Mangaļi VitaFruit”,” norāda Latvijas Zaļā punkta direktors Kaspars Zakulis.

 

Izmaiņas vērojamas arī Baltijas valstu topā, kur vidēji Baltijā šogad iedzīvotāji kā zaļākās novērtējuši mazumtirdzniecības, skaistumkopšanas un mediju nozari. Savukārt par TOP 3 Baltijas zaļākajiem zīmoliem šogad atzīti “H&M”, “Neste” un “Lidl”. 

 

To, ka pat šajos izaicinošajos tirgus apstākļos uzņēmumi vēlas ilgtermiņā būt veiksmīgi tajā, ko dara, mēs redzam arī Baltijas valstu līmenī. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu šogad teju visiem Baltijas TOP 50 zīmoliem iedzīvotāju vidējais “zaļuma” novērtējums ir pieaudzis. Arī topā esošajām nozarēm vērtējums lielākoties audzis vai palicis nemainīgs. Gan patērētāji, gan uzņēmumi kļūst apzinīgāki un arvien vairāk izvērtē savu paradumu un darbību radīto ietekmi uz sabiedrību un vidi,atklāj K. Zakulis.

 

Iedzīvotāju aptauja veikta pētījuma “Baltijas Zīmolu tops” ietvaros. Latvijā 2021.gada jūlijā un augustā aptaujāti 1002 ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Izpēti veica pētījumu aģentūra RAIT.

Pieraksties jaunumiem epastā

Lietojot zalais.lv vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai saskaņā ar mūsu Privātuma un sīkdatņu politiku